RAŞİT KOLÇAK KİMDİR?

—06.09.1973 yılında, Boşnak bir ailenin 5.çoçuğu olarak, Sakarya’da dünyaya geldim.İlk,orta,lise eğitimi bu şehirde tamamladım.Sonrasında,İ.T.Ü Türk Müziği Devlet Konservatuarı,Temel Bilimler bölümünü kazandım.3.sınıfta okurken babamı kaybettim.Gerek maddi,gerekse manevi sebeplerden dolayı, kendi isteğim ile üzülerek ayrıldım.Ancak müziği hiç bırakmadım.

İLK OLARAK MUSİKİ İLE TANIŞMANIZ NASIL OLDU?

—Aile içerisnde Türk Müziği çok sevilirdi.Annem armonika çalar.Halalarımında sesleri çok güzeldi.Bende; biraz klasik olacak ama düğünlerde mikrofonu alır şarkılar söylerdim.Okul yıllarında bayram kutlamaları yapılırken, hep sahnede olurdum.Gerçek anlamda ise,18 yaşında, Sakarya Müsiki Cemiyetine başlamamla oldu diyebilirim.

HANGİ HOCALARDAN DERS ALMA İMKANINIZ OLDU ?

—Konservatuar yıllarında,Sayın Erol Sayan,Sayın Selahattin İçli,Sayın Can Etili’den repartuar dersleri alma imkanım oldu.Halende, Sayın sevgili hocam Semra Türel’den dersler almaktayım.

MÜZİK SİZİN İÇİN NE İFADE EDİYOR?

—Benim için müzik,çok sevdiğim,aşık olduğum,büyük saygı duyduğum,ekmek gibi,su gibi,hava gibi olmazsa olmazımdır.Dinlediğimiz şarkıdan şarkıya,o andaki ruh halimize,bulunduğumuz kültüre göre değişen,değiştikçe gelişen,güzelleşen,konuşmadan bile insanları melodilerle kaynaştıran yüce bir sanattır.

İYİ BİR SOLİST OLMANIN TEMEL NİTELİKLERİ NELER OLMALIDIR?

—Bence herşeyden önce iyi bir insan olmak önemlidir.İçimizdeki tüm negatif duyguları,kötü düşünceleri uzaklaştırdıktan sonra bu yoculuğa başlanmalı ki, hakkını vererek ilgilenilmeli.Yetenek doğuştan gelen,Allah tarafından,şanslı kişilere sunulan bir armağan.Bu armağını korumak için elimizden gelen yapılmalı,geliştimek içinde, iyi bir eğitim alınmalıdır.Eğitim geniş bir kavramdır.Okulla sınırlı olmamalıdır.

İLK KONSER İLK HEYECAN… TABİKİ SÖZ SİZİN

—İlk konserimi dün gibi hatırlıyorum.Sakarya Müsiki Cemiyetinin düzelendiği ,Kış konseri idi.Sayın Bimen Şen’in Yürük Semaisi, ‘’Yıllar Ne Çabuk Geçti’’isimli eserini seslendirmeye çalışmıştım.Bu deneyim ayrıca ailemin karşısına,bir konser salonunda çıktığım, ilk konserdi.Heyecandan ayakta zor duruyordum.Ellerim benim isteğim dışında hareket ediyordu.Gözlerim hiç kimseyi görmüyordu.

SEMRA TÜREL GİBİ MUSİKİ BİRİKİMİ OLAN BİR HOCA İLE ÇALIŞMAK NASILBİR DUYGU?BU KONUDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZLERLE PAYLAŞIRMISINIZ

—Türk Müziğine gönül veren,emek eden,uzun saatler boyunca,konser için,hazırlayan sevgili hocam, konser için hazırlanan koro arkadaşlarımla,orkestramız ile, gerçek anlamda,Türk müziği seven,saygı duyan dinleyenlerin karşısına çıkmak,onlarla birlikte o atmosferi yaşamak,elinizden gelenin en iyisini,hem eserin yaratıcıları için,hem de dinleyenler için yorumlamaya çalışmak,hep birlikte söylemek,yükselmek eşsiz bir duygu.Herşeyden arınmış,müziğin ruha ne kadar iyi geldiğini,hep birlikte bir daha hatırlıyor,yaşıyor ve bu saniyelerin hiç bitmemesini arzu ediyorsunuz.

—Sayın Semra Türel hocam, hem Türk Müziği,hemde benim için, sizinde söylediğiniz gibi çok değerli,bir insan.Mükemmek bir öğretmen.Onunla yollarımızın kesişmesi,benim için bir dönüm noktası.Sadece müzik değil,yaşama dair,insana dair,hayata dairde, bir çok şey öğreniyorum. Sevgili Semra Türel ile çalışmak çok güzel,özel ve çok renkli.

REPERTUAR SEÇİMLERİNİZDE NELERE DİKKAT EDİYORSUNUZ?-

–Repartuar seçimlerimde;,ruhuma hitap eden, güftesi,bestesi güzel ,şarkıyı yorumlarken yüreğimde hişssedeceğim,sesimede yakışacağını düşündüğüm, eserleri seçmeye çalışıyorum.Bu yüzden ayrım yapmadan,eski ve yeni bir çok kayıt dinliyorum.

GENÇ SOLİSTLER PROJESİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZ NELER ?

—Genç solistler projeniz için, öncelikle çok teşekkür ederim.Sessiz sedasız,çalışmalarımıza devam ederken,Türk müziğine emek eden, sadece starlar değil,bizim gibi gençlerinde olduğunu bilen,onların

sesini duyan, söz hakkı tanıyan,geniş kitlerlere tanıtmaya çalışan birilerininde, olduğunu görmek çok güzel.Ve projenizde banada yer verdiğiniz,zaman ayırdığınız için ayrıca teşekkür etmek isterim.

Sevgi ve müzikle kalın, Berk beyJ.Herhangi bir konserde karşılaşmak dileği ile. Saygılar…

Reklamlar