• RABİA AYTEK KİMDİR ?

 

21 yaşında % 80 ağır otizmli bir genç kızım.Mimar Sinan Güzel Sanatlar Anadolu Lisesi’nden derece ile mezun oldum.21 Tane müzik aleti çalabiliyorum ve İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarında yarı zamanlı olarak 5 yıl batı müziği eğitimi aldım.Daha sonra isteyerek Türk Müziği tercihi yaptım ve hocalarımın da yönlendirmesi ile keman enstrümanında ilerlemeye karar verdim. Bunun yanı sıra çok ta iyi piyano ve gitar çalıyorum.Annem ile beraber yaşamım sürüyor.Bir ablam var.Evli.Ama tüm zamanım ve her şeyim annem.Ne öğrendiysem ondan öğrendim.

  • İLK OLARAK MÜZİKLE TANIŞMANIZ NASIL OLDU ?

9 yaşında henüz daha yeni yeni konuşmaya başlamışken ,engelim gereği çamaşır makinasının dönen pervanesini seyrederken kendimden geçermişim.Bu sırada da sağa sola sallanırmışım.Annem bunu farkedip bir gün yanıma metronom koyuyor ve benim hiç ritm kaçırmadığımı farkediyor.Bunun üzerine annemin kuzeni olan hocanın beni farketmesiyle Pendik Belediyesi gitar kurslarına başladım.İki yıl gitar eğitiminin ardından,annem sınırımın nereye gideceğini merak ederek beni keman ,piyano ve şan kurslarına da başlattı.Burada çok iyi ilerleme gösterdim ve sesim farkedildi.Aradan geçen yıllar içinde diğer enstrümanları da başarı ile ve kendi kendime notasyonları ile çalmaya başladım ama annem çok dağılmamı engelleyerek en çok beni keman ,gitar ve piyano ile yönlendirdi.Bu arada yine konservatuvarda Hamdi Demircioğlu hocam ile tanıştım ve Türk Müziği maceram başladı.Burada Göksel Baktagir hocam ile tanışıp onun konserlerine solist olarak çıkmaya başladım.Annem bu süreçte Pendik Belediyesi Türk Sanat Müziği Topluluğuna beni yazdırdı ve Kemal Külah hocam ile başladık.Ardından 4 ayrı koro,ve bir çok koroda konuk solist veya konuk keman sanatçısı olarak bir çok konserde solo performanslar sergiledim.Yarışmalarda dereceler aldım ve devletin en üst kademelerinde dinletiler gerçekleştirerek sosyal sorumluluk projelerinde görev aldım.Halen aynı şekilde devam ediyorum ve bir çok sosyal sorumluluk projesinde aktif olarak konser ve dinletiler gerçekleştiriyorum.2016 yılında Dünya Kadınlar Gününde  annem Cumhurbaşkanlığı tarafından Yılın Annesi ve yılın en iyi örnek teşkil eden kadını seçildi ve Külliyeye davet edildik.Annemin ödülünü Cumhurbaşkanımız tarafından aldığı bu anlamlı törende ben de güzel bir TÜRK Sanat Müziği dinletisi gerçekleştirdim .

 

  • MÜZİĞİN SİZDEKİ YERİ NEDİR  ?

Müzik benim hayatım.Günde yaklaşık 10 saat eser ve enstrüman çalışıyorum ve her gün iki -üç ayrı derse ve koroya gidiyorum.Buralarda çok şey öğreniyorum.Bir taraftan yıllardır bir devlet üniversitesine veya konservatuvara yerleşme mücadelesi veriyorum.En büyük engel engelim..Okullara kabul sorunu yaşıyorum otizmli olduğum için.

  • İYİ BİR SOLİST OLMANIN TEMEL NİTELİKLERİ NASIL OLMALIDIR ?

Bana göre iyi bir solist olmak ilk önce disiplinli çalışmaktan geçer.Sağlığımızı ve sesimizi korumak için çok dikkat etmeliyiz.Çok eser dinlemeli,ve çok eser okumalıyız.Makam ve usulleri çok iyi araştırıp öğrenmeliyiz ve çok çalışmalıyız her şeyden önce..Ben çok çalışıyorum.

 

  • İYİ BİR KORİST OLMANIN TEMEL NİTELİKLERİ NELER OLMALI ?

 

İyi bir korist olmak için çalışmalara düzenli gelmek gerek.Grup kurallarını iyi bilmek gerek.Bulunduğumuz topluluğa aykırı davranışlar sergilememek,şefin ve koro başkanının istek ve talimatlarına uygun davranmak gerekir bence.Konser zamanlarında belirlenen kostüme uymalı,sahne sırasında diğer koro arkadaşlarının sesini bastıracak bireysel davranışlardan kaçınmak ve konser repertuarlarına tam çalışmak gerek bence…Ben bir otizmliyim ve bu kurallar beni biraz bunaltsa da tam uyum sağlamaya çalışıyorum.

  • CİDDİ PROJELERDE YER ALIYORSUN.YAŞITLARINA DA BİR ÇOK KEZ ÖRNEK OLUYORSUN,ÖNERİ VE DÜŞÜNCELERİN NELER ?

Bu günlere çok çalışarak geldim ve hiç kolay olmadı.Çok yoruluyorum. Engelimin dezavantajını her yerde yaşıyorum. Ama bu güne kadar hiç vaz geçmedim. Annem bana hep güvendi, bende ondan güç alıp sahnede çok heyecanlanmama rağmen belli etmedim.Zaten ben güzel sanatlar lisesi mezunuyum ve bir şeyler yapabilme şansım hep var olacak.Benim tek hedefim ve amacım,yer aldığım projelerle ses getirip benden sonra eğitim alan arkadaşlarımın önünün açılmasına sebep olmak…Yani ben çok üzüldüm,kimse üzülmesin benden sonra.Yaşıtlarıma önerim ise şu ;

Çok ama çok çalışsınlar. Hiç vaz geçmesinler. Yeteneklerinin olduğu alanda sonuna kadar gitsinler ve gereken eğitimleri mutlaka alsınlar.Çok kitap okusunlar ve kendilerine güvensinler.Eğer kendilerine güvenmezlerse başarı gelmez.

  • EĞİTİMSEL OLARAK MÜZİKAL BİRİKİMİN NERESİNDESİN ,HEDEFLERİN NELER ?

Tabiki müzik sonsuz birşey..Ben ise çok yolun başındayım henüz.Bu güne kadar Türk Sanat Müziği adına pek çok konserde gerek solo olarak,gerekse kemanda saz üstatları hocalarımın yanında performans sergiledim..Çok önemli üstat ve hocalar gönüllü olarak eğitimime destek oluyorlar.Sahne deneyimi ve birikim açısından sanırım bir otizmli olarak iyi yerdeyim.Bilgi ve müzikal anlamda sorarsanız çok başındayım , herşeyin çok başı benim için.Güzel sanatlar lisesi mezunuyum ve konservatuvar eğitimi aldım. Bu anlamda hiç eğitim almamış nice kişiden daha iyiyim ama engelim sebebiyle bir üst seviye olan üniversite eğitimime devam edemiyorum ve annem bunun mücadelesini veriyor.Her sefer başka bir sorun çıktı.Beni kabul etmekte zorlanan ve ön yargılı olan bu okulların ön yargılarını kırmak ve bizlerin de çok başarılı olabileceğini göstermek istiyorum.En büyük hayalim Kültür bakanlığı Devlet Türk Müziği Topluluğunun sanatçılarından biri olmak ve İTÜ Türk Musiki Devlet Konservatuvarı  veya Marmara Üniversitesi Veya Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ne girmek ve buradan derece ile mezun olmak.Ve tabi TRT Türk Sanat Müziği korosunda da yer almak istiyorum. Ben çok geç hayal kurmaya başladım ve başka hayallerimde var. ilerde sadece engelliler için bir konservatuvar yada müzik okulu açıp burada öğretmen olmak istiyorum. Burada burslu bir çok öğrencim olsun ve benim çektiğim üzüntü ve sıkıntıyı kimse çekmesin.

BANA ŞANS VERDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..

Reklamlar