*Burcu TAN kimdir?

1983 Şanlıurfa doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Ankara’da tamamladım. Yaklaşık 8 senedir bir kamu radyosunda spikerim. Müzik ise hayatımın vazgeçilmezi haline geldi. Şarkı söylemeyi, şiir okumayı, gezmeyi seven biri Burcu Tan.

*Musıkî ile tanışmanız nasıl oldu?

Müzikle olan yolculuğum çocukluğumda başladı.  Çocuk korolarında bulundum. Müzikle uğraşalı neredeyse 16 sene olacak. Bu 16 sene içinde neler yaptım hemen bahsedeyim sizlere. TRT Ankara Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu’nda 4 seneye yakın eğitim aldım, hanende olarak da görev yaptım. Müziğin A’dan Z’ye bütün nazari bilgilerini öğrendim. Hâlâ da öğrenmeye devam ediyorum. Ayrıca keman da çalıyorum.  Aynı yıllarda Kültür Bakanlığı Klâsik Türk Müziği Gençlik Korosu’nda eğitim aldım. Bu kurumda da hanende ve sazende olarak görev yaptım. Üçüncü senenin sonunda Müzik Eğitmenliği sertifikası aldım. TRT’nin düzenlediği ses yarışmasında birinciliğim de var. Bir de Radyo Alaturka Ses Yarışması’nda da üçüncü oldum.

*Yer aldığınız koro ya da korolar hangileri?

Demin de bahsettiğim gibi TRT Ankara Radyosu Türk Sanat Müziği Gençlik Korosu, Kültür Bakanlığı Klâsik Türk Müziği Gençlik Korosu’nda bulundum. Hasan EYLEN hocamızın korolarına katıldım. Sonrasında da kıymetli hocam Cemile Karabulut UNCU şefliğindeki TRT Ankara Radyosu Türk Sanat Müziği Personel Koro’sunda yer aldım ki halen de devam ediyorum.

*Musıkî eğitimine hangi hocaların engin tecrübesinden yararlandınız?

Hiç birinin hakkını ödeyemem elbette. Cemile Karabulut UNCU, Vedat Kaptan YURDAKUL, Özgen GÜRBÜZ, keman hocam rahmetli Demir KARABAŞ, Ferüzan ESMERGÜL, Hasan EYLEN, Şentürk DEVECİ, Cumhur KOCA, Çiğdem GÜRDALgibi değerli isimlerin tecrübelerinden yararlandım. Değerli hocalarıma çok teşekkür ediyorum. İyi ki bu işe onlarla başladım ve kendimi çok şanslı hissediyorum. İyi ki onların öğrencisi oldum.

*İyi bir solist olmanın temel nitelikleri neler olmalıdır?

İyi bir solist olabilmek için öncelikle elbette Allah vergisi bir yeteneğin olması lazımdır. Bu yeteneğin üzerine eğitimi ve bilgiyi eklerseniz iyi bir solist olmak kaçınılmaz olur. Aslında konservatuvarlı olmak veya alaylı olmak bir şeyi değiştirmiyor.  Önemli olan bir kişinin mesleğiyle ilgili yani müzikle ilgili kendisine lazım olan bilgiyi edinmesidir. Bu işin bir de usta-çırak kısmı var ki esas müzik eğitimi budur. Türk Sanat Müziği icra ediyorsanız muhakkak bu işe ömrünü adamış değerli sanatkârları dinlemeniz ve feyz almanız gerekir. Taklit demiyorum bakın örnek almanız gerekir. Sonrasında kendi yorumuzunu katarsınız. Aslında bu işin önemli kısmı çalışmak ve bol bol dinlemek.

*Ankara’da yer alan korolar ile Devlet Korosu arasında musıkî alanında çalışmalar yapılmakta ve bu projelerin seyirciler üzerindeki etkileri neler olmaktadır?

Olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum. Devlet korolarının yanında amatör korolar da Türk Müziği’nin devam edebilmesine ve sevilmesine katkı sağlıyor. Bu çalışmaların olumlu etkilerinin olacağı kanatindeyim.

*Genç Solistler Projesi hakkındaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir?

Öncelikle sizlere teşekkür ediyorum bu projede yer aldığım için mutluyum. Sesini duyuramamış bir çok genç soliste seslerini duyurma imkanı verdiniz. Bu işi seven gençlerimize kendini tanıtma imkanı verdiniz. Bu asla bir yarış değil aksine bu proje ile iyi sesleri de bir araya getirdiniz. Bu projede yer aldığım için sizlere teşekkür ediyorum.

*Türk Müziği’nin gelişmesi adına yapılması gereken çalışmalar neler olmalıdır?

Türkiye’de yapılmakta olan festival, yarışma ve benzeri etkinliklerde Türk sanat müziğine öncelikle yer verilmesi, önce Türk halkına kendi öz müziğimizi tanıtmak gerekmektedir. Belediyelerin, üniversitelerin, resmi ve özel kurumların kültür etkinliklerinde öz müziğimiz olan Türk sanat müziğine yer verilmesini diliyorum.

Reklamlar